| Lid |
Inhoud |
|
|
18.juli 2008 15:05
Deze oproep stond op het hondenforum.Misschien wonen er mensen van UD in de buurt dus ik denk ik zal hem hier ook maar even plaatsen:
Hij is op donderdagmiddag 18 juli om 16:00 weggelopen uit het pension in Hoogerheide (omg. Bergen op Zoom). Hij woont oorspronkelijk in Tilburg. Langharige witte met in het gezicht creme kleur vacht. open reu. ongeveer 33 cm groot.
Het is een eenkennig hondje, dus kleine kans dat hij op een onbekende afkomt. Mocht je hem zien, bel mij en Amvedi, ga niet proberen zelf hem te pakken, want hij loopt waarschijnlijk alleen maar verder weg.
Morgen wil ik gaan zoeken in de bossen van Hoogerheide waar hij het laatst gezien is. Ik wil iedereen vragen of ze morgen eventueel mee willen zoeken in de bossen vlakbij Bergen op Zoom, of anders zo veel mogelijk hun ogen en oren open willen houden.
Mocht iemand hem zien of iets hebben gehoord kunnen ze altijd met mij contact opnemen 06-24712244 / email : Timegardencc@hotmail.com
Hij is voor het laatst gezien in de bossen van Mattenburg ???!!!

|
|
|
18.juli 2008 15:46
Mooie hond hoor! Als je het adres van het pension en het adres van de baasjes van dit hondje plus een plattegrond aan mij kan doen toekomen dan wil ik mijn pendel er wel ff overheen halen  Het ding heeft een uitwijkzone van pakweg hooguit 2 kilometer, maar kheb op deze manier wel veel dorowerpen, maar ook dieren weer weten terug te vinden (zoals mijn eigen hondje Muppy bijvoorbeeld, maar ook ooit eens een sheltie waarbij ik aardig in de buurt zat!) ... Baat het niet, het schaadt zeer zeker niet! Zijn zijn baasjes al terug van vakantie? Of is er een pensionmedewerker die hij vertrouwt?
Groetjes,
Marielle & Het beestenclannetje 
|
|
|
18.juli 2008 16:25
Mooie hond hoor! Als je het adres van het pension en het adres van de baasjes van dit hondje plus een plattegrond aan mij kan doen toekomen dan wil ik mijn pendel er wel ff overheen halen  Het ding heeft een uitwijkzone van pakweg hooguit 2 kilometer, maar kheb op deze manier wel veel dorowerpen, maar ook dieren weer weten terug te vinden (zoals mijn eigen hondje Muppy bijvoorbeeld, maar ook ooit eens een sheltie waarbij ik aardig in de buurt zat!) ... Baat het niet, het schaadt zeer zeker niet! Zijn zijn baasjes al terug van vakantie? Of is er een pensionmedewerker die hij vertrouwt?
Groetjes,
Marielle & Het beestenclannetje Nou verder weet ik er ook nks van dit is allemaal viavia.
|
|
|
18.juli 2008 16:35
|
|
|
18.juli 2008 16:41
|
|
|
18.juli 2008 16:47 | Gewijzigd 18.juli 2008 17:11
denk niet dat dit een moment is om telapatisch te worden. dit is een serieuze zaak. ... Daarom neem ik hem ook serieus! Ik praat nu ff over juni 2001 ... Muppy liep weg vanuit de straat waar ik woon. Reden: jaloezie omdat Jessy een nest pups had en zij zich aan de kant gezet voelde. Muppy was voorheen nog NOOIT weggelopen, en het is een klein en gewild hondje. Er waren wel een paar mensen die dachten dat ze haar gezien hadden, maar, na de eerste dag nog steeds niks ... Ik heel het dorp door geweest, overal gevraagd, maar geen Muppy ... Dat was de 1ste dag ...
2e dag: Weer overal gezocht, was ook gaan pendelen en gaan concentreren op haar foto. Ik kreeg een locatie door, tegen de avond samen me teen kennisje op zijn brommer heel het dorp rondgereden, inclusief langs deze specifieke locatie geweest en het asiel gebeld ... Nog steeds geen Muppy ...
3e dag: Overal pamfletten opgehangen (zelfs in winkels!), en natuurlijk had ik op dag 1 ook al Amivedi, de dierenartsen, het dierenasiel en heel de reutemeteut wat van belang was verwittigd. DIe dag ook de dierenarts gebeld, maar geen Muppy ...
4e dag: Via mijn oom het email adres gekregen van Kempen TV. Het pamflet op Kempen TV (lokale kabeltelevisie, wat overigens heeeeeeel goed wil helpen!) gezet, kon pas een dag later en zou er maar een week staan, maar goed, was niet erg. Ook nog naar het asiel gebeld, maar, nog geen Muppy ...
5e dag: Iedereen gaf hoop op, behalve ik, ik bleef maar hangen aan die locatie waar ze nog niet was gevonden, weer gaan kijken en aan mensen daar in de buurt gevraagd of ze Muppy hadden gezien ... Nog steeds geen Muppy, gelukkig wel heel veel meelevende mensen  
6e dag: Ma kwam ´s morgens terug van haar werk en dacht dat ze Muppy zag liggen langs de weg in een naburig dorp, pa ging 2 uur later naar zijn werk en hoefde eigenlijk niet langs deze plek te rijden om naar die desbetreffende klant te gaan, maar hij was speciaal omgereden langs die weg waar mijn moeder wat zag liggen ... Gelukkig was het geen Muppy, maar een konijn (OOK zielig natuurlijk!) ... Ik maar weer bellen naar mijn dierenarts, maar nog steeds geen Muppy ...
7e dag: Iedereen verklaarden mij voor gek: Muppy wordt echt niet teruggevonden want dan had ze allang teruggevonden moeten zijn. Ik bleef nog steeds hopen, al had ik wel het gevoel dat ze ergens werd vastgehouden. Ik maa weer voor de zekerheid met het dierenasiel gebeld (ze werden langzamerhand gek van mij LOL!) maar nog steeds geen Muppy ...
8e dag: Idem. als de 7e dag, alleen belde ik toen maar weer eens naar mijn dierenarts (die ook een beetje gek van mij werd) ... Nog steeds geen Muppy ...
9e dag: gelijikend op de 7e dag ... Belde maar weer eens naar het asiel, nog steeds geen Muppy, maar mijn intuitie vertelde me dat ze nog springlevend was en dat ze ergens moest zitten. Ben toen met gedachtenkracht gaan werken en heb Muppy gevraagd of ze ALSJEBLIEFT haar neus wilde gebruiken en weer terug naar huis wilde komen. Ik was namelijk al overal te voet geweest, in het dorp waar ik woon, maar ook in de omringende dorpen, dus genoeg geursporen zou je zeggen ... Nog steeds geen Muppy, maar nog steeds hoop ... ´s Avonds (was op een woensdag) ritueel uitgevoerd (heks die ik ben!) waarin ik gevraagd heb dat ALS ze vast werd gehouden, dat deze mensen dan zo eerlijk wilden zijn om ff contact met me op te nemen, want gestolen hondjes brengen geen geluk ... Was mijn laatste hoop en redmiddel, Muppy stond gelukkig nog wel op Kempen TV 
10e dag: ´s Morgens nog naar de dierenarts gebeld, maar nog steeds geen Muppy. Niemand had hoop meer en ergens voelde ik een soort berusting. ´s Avonds rond 17:20 uur ging daar mijn telefoon ... Muppy was gevonden, levend en wel, gezond en wel en 3 keer raden waar ze zat? ... JUIST JAAH! EXACT op de plek waar mijn pendel was uitgeslagen 10 dagen daarvoor! EXACT HETZELFDE huis ... IK WIST dat ze daar gevonden zou worden ... Alsof er een puzzel in elkaar viel!
De man die haar had gevonden had zelf een Frans bulldogje en was boer en fokt varkens. Hij ging ´s morgens naar zijn stallen ... En daar liep Muppy rond te struinen en hji dacht: "Heey, dat hondje had ik gisteren nog op Kempen TV gezien!"
Eind goed, al goed ...
Dus zeg nu niet dat ik hetgeen wat ik schrijf c.q. aanbied niet serieus neem 
Groetjes,
Marielle 
|
|
|
18.juli 2008 18:25
waarom heb je dan niet op dag 1 in die schuur gekeken? Toen zijn we ook al langs dat huis geweest, maar toen was ze daar nog niet ... Muppy is slechts maar 25 centimeter hoog, je kijkt er makkelijk overheen en ze kan zich aardig goed verstoppen. Er waren de eerste paar dagen ook maar 1 of 2 mensen die haar ergens hadden gezien, terwijl ze daarna ineens geheel spoorloos leek!
Soms voel en zie ik dingen al ver van tevoren, maar dan kan dit wel iets zijn wat zich pas in de toekomst gaat afspelen Als ik een locatie doorkrijg, dan ga ik daar in de regel dus ook meteen kijken, want, in het geval van Muppy zou ze daar ook al geweest kunnen zijn, maar de ervaring in de loop van de tijd heeft me wel geleerd dat die locaties vaak toekomstbeelden of heden-beelden zijn 
Dan is er nog iets waarvoor ik moet opletten, namelijk: de gedachten van de hond of mens, want, soms kan men de gedachte hebben om naar een bepaalde plek toe te gaan maar besluit men een geheel andere kant uit te gaan op het laatste moment. Mijn pendel gaat dan zogezegd een beetje zwabberen, en dat komt omdat ik de pendel volledig koppel aan de energie van het dier of de mens ... Dit laatste heb ik overigens ook eens meegemaakt met mensen die een sheltie hadden geadopteerd. Ze was nog geen 2 uur bij haar nieuwe baasje, of ze wist zich een weg naar buiten te vinden. De route die ze vanaf haar nieuwe huis richting de snelweg is kunnen lopen klopte precies met wat voorbijgangers hadden verklaard (dit wist ik pas achteraf en bovendien was het een stad die ik neit kende, noch qua omgeving, noch topografisch gezien!) ... Het enige waarmee ik twijfelde, was het punt dat ze weer af kon slaan richting bebouwde kom, want, mijn pendel ging daar zwabberen (dus ze had wel de gedachte om een beetje in de buurt van de huizen te blijven), maar ze is daar toch rechtdoor blijven lopen langs deze bewuste snelweg, alwaar ze ook is gevonden in het gras pakweg 1 kilometer afwijkend van mijn pendel 
Voorwerpen, ook zoiets ... Er was eens een klasgenoot die één van haar oorbellen die ze van haar vriend had gekregen was verloren tijdens een fietstochtje. Ik wist niet waar ze waren geweest, maar pakte wel haar andere oorbel en ging daarmee aan de slag. Uiteindelijk kwam ik bij een weg uit met daarnaast een fietspad en daarnaast een half droogstaand slootje, daarachter weiland met rechts bos en links een rij bomen die op een bepaalde manier stonden. Ik heb dat helemaal uitgetekend! Een ander beeld wat ik zag was in het gras ... Daar zag ik mieren en een mol. Ik tekende de weg vanaf bovenaf gezien op een dusdanige manier dat ik steeds een stukje kon uitvergroten, totdat ik uiteindelijk op een stukje land uitkwam waarop zich 2 dinge bevonden die het weleens zouden kunnen belemmeren dat zij die oorbel nog terug zou vinden! Die 2 dingen hadden te maken met die mol en die mieren. We zijn toen naar die plek geweest en ik kon de plek ook PRECIES vinden, met EXACT DATZELFDE uitzicht me die bomen en dat weiland enzo ... EN op dat bewuste stukje land van pakweg anderhalf bij anderhalf meter ... Daar lagen EXACT op die plekken die ik had uitgetekend een molshoop EN een mierenhoop ... DIe sloot die daar achter lag, was halfdroog, dus er was nog genoeg vocht, water en stroming in de grond, en die mollen en mieren maakten het er ook niet beter op ... Dus die oorbel hadden we inderdaad niet meer terug kunnen vinden, helaas, maar wel frappant dat de locatie exact klopte 
Dat mijn itnuitie soms erg feilloos kan zijn verklaart ook het volgende verhaal  Er kwam eens een keertje een meisje bij me die problemen had met (met name) haar vader en moeder. Ze was een gouden armband veroren en ze dacht stellig dat ze dat ding was kwijtgeraakt ergens buiten het huis, maar, daar sloeg mijn pendel helemaal niet uit! Hij bleef maar uitslaan ergens in het huis bij een kast, maar, tsjaah, rationeel als dat we waren, was het vreemd ... "Hoe kan dat ding daar terecht zijn gekomen? Dus dat ding MOET ergens buiten liggen!" Dat dachten we allebei ... Later kwam dat meisje er nog op terug en vertelden ze me, dat die armband INDERDAAD in die bewuste kast achter slot en grendel lag, want haar vader had hem veilig gesteld omdat hij bang was dat zij die armband zou verkopen in ruil voor drugs, aangezien die armband een erfstuk bleek te zijn!
Ook een keertje, was ik mijn OV jaarkaart kwijt ... Stom natuurlijk, maar jaah ... Haast en het was de laatste dag op school voor de Kerstvakantie en we zouden Kerstviering hebben, dus ik haasten om mijn bus te halen, kom ik in de bus, "Shit! WAAR is mijn OV jaarkaart?! Zonet had ik hem nog in mijn hand!" Gelukkig kenden al die chauffeurs mij, dus ik mocht een keertje voor niks mee, maar op school ging ik toch maar eens kijken of ik dat ding op afstand kon vinden, dus, ik plattegrondje getekend van de route die ik altijd liep van thuis naar de bushalte en vanuit de andere bushalte naar thuis ... Ik met mijn pendel eroverheen en jaah ... Hij sloeg 3 keer uit op dezelfde plek, namelijk op de hoek van ons huis Ik dus op de terugweg een strippenkaart gekocht voor de zekerheid en terug naar huis gegaan en toen liep ik ook heel bewust de weg terug die ik heen was gegaan (want ik wilde ook weleens een andere route terugnemen) ... En jaah hoor! Daar lag hij precies op de hoek van ons huis 
Zoals je merkt, is het verhaal van Muppy een niet op zichzelfstaand verhaal 
Groetjes,
Marielle 
|
|
|
19.juli 2008 14:48
denk niet dat dit een moment is om telapatisch te worden. dit is een serieuze zaak. Er zijn een hoop zaken opgelost door mensen met een bepaalde gave! Dat wij die gave niet bezitten of als iemand daar niet in geloofd wil natuurlijk niet zeggen dat het dan als "niet serieus gezien kan worden" Ik vind het lief dat iemand zich aanbied om die gave voor zoiets te gebruiken zonder financieel belang. Het gaat hier tenslotte om een vermist huisdier wat voor ons allemaal een nachtmerrie zal zijn, dan zou ik ook blij zijn met alle hulp op welke wijze dan ook.Baat het niet dan schaadt het niet, zullen we maar zeggen.Helaas weet ik verder ook niks van het dier of de mensen,maar kreeg het onder ogen op ons forum en ook ik denk dan "ik zal het op zoveel mogelijk plaatsen neerzetten"
|
|
|
19.juli 2008 15:07 | Gewijzigd 19.juli 2008 15:08
Er zijn een hoop zaken opgelost door mensen met een bepaalde gave! Dat wij die gave niet bezitten of als iemand daar niet in geloofd wil natuurlijk niet zeggen dat het dan als "niet serieus gezien kan worden" Ik vind het lief dat iemand zich aanbied om die gave voor zoiets te gebruiken zonder financieel belang. Het gaat hier tenslotte om een vermist huisdier wat voor ons allemaal een nachtmerrie zal zijn, dan zou ik ook blij zijn met alle hulp op welke wijze dan ook.Baat het niet dan schaadt het niet, zullen we maar zeggen.Helaas weet ik verder ook niks van het dier of de mensen,maar kreeg het onder ogen op ons forum en ook ik denk dan "ik zal het op zoveel mogelijk plaatsen neerzetten"
 1. Hopen doet sowieso al wonderen, want met hopen zendt men al positieve (gedachten)kracht uit. 2. Ik zie mezelf niet als "begaafd" of "getalenteerd" ... Telepathie is iets wat we allemaal in ons hebben, alleen zijn wij mensen het vergeten hoe we het (weer0 moeten gebruiken (het verhaal van het "modempje" en de "software") 3. Voor weggelopen dieren werk ik uit principe altijd al belangeloos ... Ik vind het zelf namelijk ook iet leuk als er een van mijn hondjes wegloopt, laat staan dat het dier dat zelf leuk vindt! Ik kan me de zorgen van zowel de baasjes als het pension als het beestje zelf heel goed voorstellen!
Ik heb verder respect voor ieders mening, maar zal niet snel vinden of iets serieus danwel niet serieus is ... Kheb al veel bizarre dingen mogen meemaken ... Dingen die eigenlijk logisch gezien niet kunnen of konden gebeuren ... Datgeen wat ik hierboven heb geschreven is slechts maar een heel klein stukje van een hele reeks voorvallen, al kan ik me voorstellen dat sommige mensen sceptisch kunnen zijn, ik bedoel, ik ben verder een mens, moet mijn boodschappen ook doen in de buurtsuper en kheb geen kaboutertjes in huis rondlopen die voor mij de afwas doen, ghehe! Kheb ze trouens nog nooit gezien, ghehe! Toch ken ik mensen die ze ooit gezien hebben ... Het zal wel ... Ik neem het serieus, maar ik weet niet of ze bestaan als ik ze nog nooit gezien heb 
Ik kan allicht eens kijken wat ik voor het hondje kan betekenen, maar, ik kan niks garanderen ... Ik kan slechts telepathisch contact proberen te krijgen en uitzenden dat hij terugkomt, veilig en wel Net als dat ik ga uitzenden dat jij je rijbewijs haalt, Eva, want, okee, je moet het zelf doen, maar ik wet dat je soms helemaal door de zenuwen compleet alles door de war kunt halen, dus stuur ik je ook nog extra Positiviteit, zodat je met een rustig gevoel het examen af kunt leggen ... Doen we ook belangeloos 
Dat avontuur van Muppy was erg bizar, maar, het zou wellicht een ruggesteun kunnen zijn dat het weer goedkomt! En een laatste ding wat betreft het hondje: als ik het pension was en de eigenaar, dan zou ik toch eens contact opnemen met de locale kabeltelevisie van Tilburg en omstreken! Dit wordt door veel mensen gezien! Als dat niet helpt, kun je altijd nog contact opnemen met Omroep Brabant TV of TV TIlburg (als er dat is, of hoe heet dat in Tilburg eigenlijk?).
Groetjes,
Marielle 
|
|
|
19.juli 2008 15:19
Ik mag toch hopen dat ze wel alles in het werk zullen stellen om het hondje terug te vinden.Ik kom niet uit die buurt, dus weet het verder ook niks
|
|
|
19.juli 2008 16:11
Nee heb helaas nog niks vernomen,zit al steeds het verhaal te volgen. Ik hoop echt dat hij al terecht is. Ik zou gek worden als ik mn hond niet terugvind
|
|
|
19.juli 2008 16:12
Jeetje, wat erg zeg...Een hond die nog wel uit een pension wegglipt.... Je zult als baasje daarna niet meer zonder een onprettig gevoel op vakantie kunnen en je hond daar achterlaten. Je zult je altijd af blijven vragen of je hond wel ok is... Ik hoop dat het hondje inmiddels weer gevonden is. tja, als Marielle telepatisch wordt, dan wordt ze juist heel serieus. En dat verhaal over Muppy is echt gebeurd, en ik was een van die mensen die weliswaar heel hard hoopte, maar ook twijfelde of we Muppy ooit nog terug zouden zien. Groeten van Monique
|
|
|
19.juli 2008 16:20
|
|
|
19.juli 2008 20:04
Wat erg zeg.. Ik hoop dat Powderpuff heel snel gevonden word, heel veel succes met het zoeken naar hem.
|
|
|
19.juli 2008 20:52
Echt erg , wij wonen ook te ver weg , nu maar hopen dat de oproep die hier geplaatst is geholpen heeft , het feit dat je weet dat iedereen op zijn eigen manier helpt is al een troost op zich . Groetjes Irene
|
|
|
20.juli 2008 10:30
Hij is gisteren weer gezien langs de A58 richting Goes bij afslag Rilland.
|
|
|
20.juli 2008 12:48
Heey,in Goes heb ik wat klanten wonen  Ik denk dat ik het oproepje ook ff op mijn Shih Tzu hyve ga zetten ... 
|
|
|
23.juli 2008 16:44
Hij is terecht! gezond en wel weer bij de eigenaar. hoe of wat weet ik verder niet.
|
|
|
23.juli 2008 17:04
|
|
|
23.juli 2008 21:49
Oh dat is een goed bericht RoxyShots , leuk om te horen , wat zullen de eigenaren blij zijn !!! Groetjes Irene
|
|
|
23.juli 2008 22:45
|